"Prowadzący - niepijący" - finał akcji na Śląsku
|
|
Strony: [1] |
|
Podczas tegorocznych wakacji Związek Pracodawców Przemysłu
Piwowarskiego Browary Polskie wraz z Radiem Katowice w województwie
śląskim przeprowadził wspólną kampanię społeczną przeciwko prowadzeniu
samochodu pod wpływem alkoholu: „Prowadzący - niepijący!". W sumie w
akcji wzięło udział 28 000 osób.
Jak wynika z policyjnych
statystyk, w województwie śląskim w okresie od czerwca do sierpnia 2007
roku policja odnotowała 4012 ujawnionych kierujących pojazdami pod
wpływem alkoholu. Zadaniem akcji „Prowadzący - niepijący" jest
nauczenie kierowców prostej zasady, obowiązującej cały rok: piłeś -
pohamuj się - nie jedź!
W województwie śląskim akcję wspierały:
Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Komenda Wojewódzka
Policji w Katowicach.
Bezpieczny Ruch Imprezowy ruszył na
Śląsku wraz z początkiem wakacji i chociaż sama akcja zakończyła się
wielkim finałem 9 września w Częstochowie, organizatorzy liczą, że jej
efekty będą długofalowe. W letniej edycji akcji „Prowadzący -
niepijący" kluczowym punktem stały się działania polegające na kontroli
trzeźwości kierowców. Od czerwca do końca sierpnia na drogach
województwa śląskiego, policja sprawdzała kierujących pojazdami
zwracając szczególną uwagę na stan ich trzeźwości.
Akcja
„Prowadzący - niepijący" została zrealizowana również na letnich
festynach w ramach konkursu Radia Katowice pt. „Złota złotych". Podczas
każdej imprezy rozstawiano specjalny namiot, w którym na wyznaczonych
stanowiskach można było spróbować symulacji jazdy samochodem w
alkogoglach, które pokazują w jaki sposób zdolności psychomotoryczne
kierowcy zostają upośledzone przez alkohol. W symulacjach wzięło udział
ponad 5 000 osób. Celem tych działań było uświadomienie kierowcom
zagrożeń, wynikających z prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu.
|