Browary przeciwko pijanym kierowcom
|
|
|
Od 1 kwietnia opakowania piwa będą oznakowane symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu".
Projekt jest integralną częścią realizowanego przez branżę wieloletniego programu edukacyjnego na temat nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Symbol "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" znajdzie się na butelkach i puszkach piw produkowanych przez browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" (które zainicjowały akcję), m.in. na opakowaniach piw z portfolio Grupy Żywiec.
Badania marketingowo - konsumenckie przeprowadzane przez browary dowodzą, że komunikat w pierwszej osobie, dotyczący nieprowadzenia pojazdów po alkoholu na opakowaniu piwa sprawia, że konsument się z nim utożsamia, jest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców.
- Wierzymy, że tylko połączenie bezpośredniej, interaktywnej edukacji, którą prowadzimy w pubach i klubach w ramach programu "Prowadzący - niepijący" z komunikacją na etykietach produktu będzie skuteczniej oddziaływać na konsumenta - z jednej strony zwiększając świadomość problemu, jakim jest prowadzenie pojazdów po alkoholu, z drugiej strony - zmniejszając społeczną akceptację dla tego rodzaju zachowań - mówi Danuta Gut, dyrektor biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie".
Butelki i puszki, z symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" będą dostępne na półkach sklepowych od 1 kwietnia 2008 roku.
|