REKLAMA:
[an error occurred while processing this directive]
Strona główna Aktualności Artykuły Napisali o nas Księga gości Przyłączyli się
Powiązane

Inne z tej tematyki:

Moda na bezpieczną jazdę!
 
Uwaga na parkingowych naciągaczy!
 
Zamiast dróg powstaje więcej dziur!
 
Prototyp nowego systemu wykrywającego pijanych kierowców już jest
 
Bezpieczeństwo na europejskim poziomie
 

Artykuły
  środa 27 października 2010  
Prawie 130 tysięcy nietrzeźwych kierowców na drogach
 
Strony: [1]
 
Tylko od stycznia do września tego roku policja odnotowała 129 309 nietrzeźwych kierowców na terenie całej Polski, z czego 2880 w Warszawie i okolicach.

W tym okresie z winy prowadzących pod wpływem alkoholu doszło aż do 1853 wypadków drogowych, w wyniku których zginęły 162 osoby, a 2575 zostało rannych. Kampania „Piłeś? Nie jedź!" organizowana przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy przestrzega przed kierowaniem po alkoholu i edukuje na temat konsekwencji z tym związanych. W ramach kampanii we współpracy z Komendą Stołeczną Policji i Instytutem Transportu Samochodowego rozpoczęto akcje, które potrwają do połowy listopada. Są to m.in. organizowane przez drogówkę „Trzeźwe poranki" i „Trzeźwe wieczory" oraz kontrole policyjne z symulatorem dachowania. Podejmowane działania mają na celu zmniejszenie liczby pijanych kierowców, a tym samym powodowanych przez nich wypadków.

- Każdego roku policja zatrzymuje tysiące nietrzeźwych kierowców, z których każdy jest potencjalnym zagrożeniem w ruchu drogowym. Efekty prowadzenia po alkoholu są naprawdę tragiczne, o czym świadczą policyjne statystyki ofiar i rannych. Czasem wypicie niewielkiej ilości piwa, wina, czy drinka połączone z jazdą samochodem skutkuje dramatem, który niszczy życie nie tylko kierowcy, ale przede wszystkim niewinnym osobom. Warto zatem powtarzać i wpajać hasło organizowanej przez nas kampanii: Piłeś? Nie jedź!, szczególnie przed 1 listopada, kiedy ruch na drogach znacząco rośnie. W ubiegłym roku w Polsce w ciągu zaledwie 3 dni - od 31 października do 2 listopada - w wypadkach z udziałem nietrzeźwych zginęły 4 osoby, a 64 zostały ranne - mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora akcji „Piłeś? Nie jedź!".

Z policyjnych statystyk prezentowanych przez Komendę Stołeczną Policji w ramach kampanii „Piłeś? Nie jedź!" wynika, że w tym roku od stycznia do września z winy nietrzeźwych kierowców doszło do 1853 wypadków w całej Polsce. W porównaniu z takim samym okresem w ubiegłym roku oznacza to spadek o 20,6%. W Warszawie i okolicach w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku doszło do 71 wypadków z winy nietrzeźwych kierowców, w wyniku których zginęło 6 osób, a 93 odniosło rany. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2009 nastąpił spadek wypadków spowodowanych przez kierowców pod wpływem alkoholu o 22,8%. Na terenie Warszawy i okolic, wg statystyk za okres styczeń-wrzesień 2010, najwięcej wypadków z udziałem nietrzeźwych uczestników ruchu drogowego policja odnotowuje w weekendy: 14,9% w soboty i 22,9% w niedziele, a także w poniedziałki: 18,3%. Wolne dni od pracy sprzyjają większej liczbie spotkań towarzyskich, w trakcie których spożywany jest alkohol. Z kolei w trakcie doby najwięcej wypadków z udziałem nietrzeźwych (44,8% w stolicy i okolicach) ma miejsce pomiędzy godz. 19:00 a 1:00.

- Choć w porównaniu z ubiegłym rokiem liczba osób kierujących pod wpływem alkoholu na terenie całej Polski spadła o 5982, to jednak nadal jest bardzo wysoka i od stycznia do września tego roku wyniosła 129 309. To tyle, ilu mieszkańców może liczyć całkiem spore miasto, jak Płock czy Opole. Dlatego organizujemy akcje jak „Trzeźwe poranki" czy „Trzeźwe wieczory" oraz przyłączyliśmy się do kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź", aby poprzez prewencję i edukację eliminować z dróg zagrożenia, jakie stanowią osoby kierujące pojazdem pod wpływem alkoholu - komentuje nadkomisarz Krzysztof Bujnowski, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.

W ramach akcji „Piłeś? Nie jedź!" stołeczni policjanci podczas kontroli, interwencji czy zgłoszeń do wypadków rozdają ulotki informacyjne dotyczące zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. 145 tys. ulotek będzie dystrybuowanych wśród kierowców m. in. podczas akcji policyjnych „Trzeźwe poranki" oraz „Trzeźwe wieczory", organizowanych dodatkowo w ramach kampanii przez Komendę Stołeczną Policji. Na ten cel ZP PPS przekaże policji również urządzenia Alco Blue, które sprawdzają zawartość alkoholu w wydmuchiwanym powietrzu. Dodatkowo materiały informacyjne kampanii „Piłeś? Nie jedź!" będą rozdawane podczas specjalnych kontroli z użyciem symulatora dachowania, przeprowadzanych przez policję we współpracy z Instytutem Transportu Samochodowego. Symulator dachowania zostanie ustawiony przez cztery kolejne środy od 27 października przy Wisłostradzie w Warszawie i będą na niego kierowane osoby przekraczające prędkość.

- Liczymy, że nasze wspólne działania z policją i ITS przyniosą wymierny efekt. Choć liczba zatrzymanych nietrzeźwych kierowców w tym roku jest niższa niż w ubiegłym, to musimy robić wszystko, aby tendencję spadkową utrzymać i aby w przyszłości ten problem zniknął z polskich dróg. Na razie nadal zbyt dużo osób lekceważy zagrożenia powodowane prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Dlatego tak ważne jest, aby konsekwentnie edukować kierowców i kontrolować ich na drogach. Jako Polski Przemysł Spirytusowy apelujemy: zero alkoholu, jeśli masz zamiar wsiąść za kierownicę - dodaje Leszek Wiwała.

Tegoroczna kampania „Piłeś? Nie jedź!" potrwa do połowy listopada br. Spoty reklamowe pojawiają się w telewizji TVN Warszawa, w radiu RMF Maxxx oraz przed każdym seansem filmowym w warszawskich Multikinach. Spot wyświetlany jest też na telebimie przy skrzyżowaniu al. Krakowskiej z ul. 17 Stycznia w Warszawie. Zgodnie z badaniami natężenia ruchu codziennie ma szansę zobaczyć go ok. 250 tysięcy osób, z czego 95% to kierowcy. Ponadto, reklamy kampanii umieszczone są na 100 autobusach miejskich.

Honorowy patronat nad kampanią „Piłeś? Nie jedź!" objęli Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji kampanii są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego oraz Fundacja „KRZYŚ".

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) jest organizacją branżową zrzeszającą producentów napojów spirytusowych. Do jego zadań należy podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój branży spirytusowej w Polsce i za granicą poprzez współpracę z przedstawicielami władzy publicznej oraz organizacjami społecznymi. ZP PPS zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z tworzeniem odpowiednich warunków prawnych i ekonomicznych dla rozwoju branży, umacnianiem wielowiekowej tradycji wyrobów spirytusowych, promowaniem nowych technologii oraz realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w branży spirytusowej. Podejmuje również szerokie działania edukacyjne mające na celu rozpowszechnienie wiedzy na temat zagrożeń związanych z jego nieodpowiedzialną konsumpcją i sprzedażą.

Strony: [1]
Wersja do druku    wyślij link
Reklama: strony www Opole Kosmetyka twarzy, kremy nawilzajace skóre twarzy, kwas hialuronowy to najlepsze nawilzenie. kremy nawilzajace i kremy do twarzy" Regeneracja skóry twarzy i nawilzenie dobrymi kosmetykami to podstawa pielegnacji skóry. Przedluzanie, zageszczanie rzes metoda 1 do 1, Opole
 
 
Źródło: www.practum.pl
Ostatnie komentarze

Brak komentarzy

Napisz własny komentarz
Opcje dodatkowe

Wróć do:

Poprzedniej strony

Temat:

Fakty

Najczęściej czytane:

AUTOSALON 2006
 
Picie alkoholu a prowadzenie pojazdów
 
Pijany kierowca to śmierć
 
Kierowco popatrz przez Alkogogle
 
Kac po jeździe
 

Wg. tematyki:

Wszystkie tematy
Nowości
Listy
Fakty
Reklama:
Atrakcyjne strony internetowe, funkcjonalne strony www Opole to Twoja lepsza strona w internecie. reklama w internecie
Zdrowie kobiety Kosmetyczka OpoleSalon Kosmetyczny Opole
do góry