AlkoCasco - alkomaty na autostradzie A2
|
|
|
Szacuje się, że nietrzeźwi kierowcy odpowiadają za blisko 10% całkowitej liczby wypadków, dlatego konieczne jest prowadzenie odpowiednich działań edukacyjnych. W związku z tym na autostradzie A2 rusza akcja „AlkoCasco - Alkomat w każdym aucie".
Czy minęło już dostatecznie dużo czasu po wypiciu jednego piwa lub kilku drinków, by móc bezpiecznie kierować samochodem? To pytanie nurtuje wielu kierowców. Szacuje się że, nietrzeźwi kierowcy odpowiadają za blisko 10% całkowitej liczby wypadków. Duża część z nich (niestety brakuje odpowiednich statystyk), nie zdając sobie sprawy z obecności alkoholu w organizmie rusza w trasę, stając się zagrożeniem na drodze. Jego spalanie jest kwestią indywidualną. Na spowolnienie tego procesu może mieć wpływ płeć, waga, dieta, a nawet stan zdrowia. Tymczasem w rozwiązaniu takiego dylematu pomóc może pomiar alkomatem, który pozwala sprawdzić, czy rzeczywiście upłynęło wystarczająco dużo czasu, by ponownie wsiąść za kierownicę.
W związku z tym w dniu dzisiejszym rusza akcja „AlkoCasco", która obejmie swoim zasięgiem centralną Polskę. Producent Soplicy we współpracy z koncesjonariuszem autostrady A2, firmą Autostrada Wielkopolska chce uzmysłowić kierowcom istnienie problemu „nieświadomie pijanych kierowców" i w tym celu rozda kierowcom 15 tys. bezpłatnych alkomatów i ulotki edukacyjne. W ramach akcji przez 3 dni, od 29 września do 1 października materiały te będzie można otrzymać na Punktach Poboru Opłat w Nagradowicach w kierunku Warszawy oraz w Gołuskach w kierunku zachodnim.
Według Karola Krekory, Brand Managera marki Soplica, na świecie, ale także w Polsce odpowiedzialne firmy alkoholowe starają się na różne sposoby rozwiązywać problemy wynikające z zachowań niektórych osób pijących alkohol. Soplica postanowiła zająć się tematem dotychczas jeszcze nie nagłaśnianym, czyli problemem „nieświadomie pijanych kierowców". Firma zaczęła od edukacji własnych pracowników, dlatego na terenie zakładów, jak również handlowcom, którzy dużo jeżdżą po Polsce, rozdano materiały edukacyjne i 2000 alkomatów. Kolejnym krokiem było nawiązanie współpracy z Autostradą Wielkopolską. Akcja traktowana jest jako długofalowa i ma obejmować zasięgiem coraz więcej Polaków.
Zdaniem Zofii Kwiatkowskiej, PR Managera Autostrady Wielkopolskiej S.A. tak naprawdę to właśnie od producentów alkoholu powinniśmy oczekiwać szczególnego promowania odpowiedzialnego spożycia alkoholu, czego niestety wiele osób nie potrafi. Skutki, często nieodwracalne, można zaobserwować na zarządzanym przez firmę płatnym odcinku autostrady A2. Akcja przeprowadzana na wielkopolskim odcinku autostrady jest jednym z ważnych elementów edukacyjnych w tym zakresie.
Pracownicy Autostrady Eksploatacji, spółki zajmującej się utrzymaniem płatnego odcinka A2 pomiędzy Koninem, a Nowym Tomyślem są bardzo wyczuleni na kierowców będących pod wpływem alkoholu. Jeśli kasjerzy na Placach Poboru Opłat mają choćby cień wątpliwości czy obsługiwany przez nich kierowca mógł wcześniej pić, natychmiast zawiadamiana jest o tym policja autostradowa. W ubiegłym roku w trakcie prowadzonych akcji złapano aż 92 osoby prowadzące auto pod wpływem alkoholu.
|