Ruszyła kampania "Prowadzę - jestem trzeźwy"
|
|
|
"Prowadzę ? jestem trzeźwy" - pod tym hasłem ruszyła ogólnopolska kampania, promująca trzeźwość za kierownicą. Złoży się na nią telewizyjny spot, hasło pojawi się też na billboardach, burtach autobusów, breloczkach rozdawanych przez policję i stacjach benzynowych.
Inicjatorem akcji jest Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej, które od 1999 r. organizuje na Śląsku kampanie promujące trzeźwe życie. W tym roku po raz pierwszy rozszerzono zasięg akcji na cały kraj, a przesłanie skierowano bezpośrednio do kierowców. - Pomysł hasła i skierowania kampanii do konkretnej grupy osób pojawił się w listopadzie zeszłego roku, po dniu Wszystkich Świętych. Policja zatrzymała wtedy bardzo dużo pijanych kierowców. Wciąż nie wszyscy pamiętają, że prowadzenie pod wpływem alkoholu jest grzechem - powiedział podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach Duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej ks. Piotr Brząkalik.
Od 11. sierpnia w I i II programie TVP będzie pokazywany film reklamowy. Jego scenariusz powstał w oparciu o badania przeprowadzone przez pracowników agencji reklamowej we współpracy z Komendą Wojewódzką Policji w Katowicach. Przebadano 800 osób, w tym ponad 400 kierowców, zatrzymanych podczas jazdy po pijanemu. Ankieterzy mogli do nich dotrzeć właśnie dzięki pomocy policji.
- Wszyscy badani byli świadomi, że za jazdę po pijanemu grozi im kara, ale myśleli, że uda im się uniknąć kontroli drogowej - podkreślił nadkomisarz Włodzimierz Mogiła ze śląskiej drogówki.
Dodatkowo w większych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie i Katowicach pojawią się billboardy, citylighty i reklamy na tyłach autobusów. Hasło kampanii pojawi się też na tzw. pistoletach dystrybutorów paliwa w jednej z dużych sieci stacji benzynowych. W akcji będą także uczestniczyć regionalne i lokalne media.
Przygotowano też breloki do kluczyków samochodowych z hasłem kampanii; będzie można je otrzymać od policjantów i na bramkach autostrady Katowice - Kraków. ?Chcielibyśmy, żeby były one certyfikatem trzeźwości - powiedział ks. Brząkalik.
Kampania "trzeźwość" prowadzona jest przez Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i agencję reklamową Business Consulting od 1999 roku. Co roku odbywa się pod innym hasłem, np. "Myślę więc nie piję", czy "Mogę, ale nie chcę". Jak podkreśla ks. Brząkalik, to akcja o pozytywnym przesłaniu, której celem jest budowanie obyczaju trzeźwości.
|