Nawigacja ostrzegająca przed jazdą pod wpływem alkocholu
|
|
|
Firma Nissan Motor Co., Ltd. poinformowała w ubiegłym tygodniu, że w
ramach kampanii przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu
będzie instalować w swoich systemach nawigacji CARWINGS (HDD)*1 funkcję
komunikatu, ostrzegającego przed jazdą pod wpływem alkoholu. Nissan
będzie stopniowo wprowadzał tę funkcję w systemach nawigacyjnych
montowanych w nowych pojazdach, produkowanych od końca czerwca na rynek
japoński.
Po włączeniu zapłonu na ekranie zmodernizowanego
systemu nawigacyjnego CARWINGS będzie wyświetlany napis ostrzegający
kierowcę przed ryzykiem związanym z jazdą pod wpływem alkoholu.
Jako
producent samochodów, firma Nissan działa na rzecz podnoszenia
świadomości opinii publicznej i edukacji kierowców w zakresie
niebezpieczeństw związanych z prowadzeniem pojazdu po spożyciu
alkoholu. Firma aktywnie angażuje się w szereg inicjatyw edukacyjnych,
takich jak Hello Safety Campaign*2.
Komunikat
ostrzegawczy to prewencyjny środek bezpieczeństwa biernego i pierwszy
etap wprowadzania tej funkcji we wszystkich produktach firmy. Nissan
zamierza rozszerzać stosowanie rozwiązań technicznych, zapobiegających
zagrożeniom, wynikającym z jazdy po spożyciu alkoholu.
Komunikat ostrzegawczy
Alarm
„Do not drive after drinking!" („Nie prowadź pojazdu po spożyciu
alkoholu!") pojawia się automatycznie na wyświetlaczu systemu nawigacji
na około 5 sekund po włączeniu zapłonu między godziną 17:30 a 5:00. W
ciągu dnia, czyli między 5:00 a 17:30 wyświetlany komunikat brzmi
„Let's continue safe driving today" („Kontynuujmy dziś bezpieczną
jazdę").
W skali globalnej Nissan stara się
budować bezpieczne pojazdy, wyposażone w zaawansowane technologie
podnoszące bezpieczeństwo. W Japonii firma chce doprowadzić do
zmniejszenia o połowę do 2015 r. liczby wypadków z udziałem samochodów
marki Nissan, w których są ofiary śmiertelne lub poważnie ranni, w
porównaniu z 1995 r. Nissan stosuje podejście całościowe do kwestii
bezpieczeństwa, które wykracza poza rozwiązania technologiczne,
stosowane w pojazdach tej marki. W ramach tworzenia „bezpiecznego
środowiska jazdy" Nissan uruchomił Projekt Systemu Inteligentnego
Transportu (Intelligent Transport System - ITS) w prefekturze Kanagawa,
którego celem jest ograniczenie liczby wypadków drogowych poprzez
analizę danych o ruchu drogowym, gromadzonych przez pojazdy znajdujące
się w ruchu i sygnalizatory uliczne. Nissan angażuje się także w różne
kampanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach, kierowane zarówno do
dorosłych, jak i do dzieci, a także stale współpracuje z partnerami z
sektora publicznego i prywatnego.
*1: System
zainstalowany po raz pierwszy w modelu Skyline w listopadzie 2006 r. i
dostępny jako wyposażenie standardowe lub opcjonalne w niektórych
modelach.
*2: Kampania na rzecz bezpieczeństwa organizowana
trzy razy w roku, równocześnie z krajowymi kampaniami na rzecz
bezpieczeństwa na drogach w czasie wiosennych, jesiennych i letnich
ferii szkolnych. Kampanii 35. (12 czerwca - 1 lipca) towarzyszył
program promujący trzeźwość za kierownicą „Parent-child prevention of
drink-driving". W czasie kampanii 36. (7-8 lipca) Nissan będzie
rozprowadzał w całym kraju wśród dzieci w wieku przedszkolnym zestawy
edukacyjne na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zawierające
wskazówki jak nie dopuścić do prowadzenia pojazdu po spożyciu alkoholu.
|