Prawie 12.500 osób wzięło udział w pilotażu edukacyjnej akcji "Prowadzący - niepijący!", który niedawno zakończył się w łódzkich pubach i dyskotekach.
Celem pilotażu edukacyjnej akcji "Prowadzący - niepijący!" zorganizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie było uświadomienie młodym ludziom bawiącym się w łódzkich klubach, że nie powinni prowadzić pojazdu po wypiciu alkoholu. Akcja zachęcała również do korzystania z alternatywnych środków transportu podczas powrotu do domu.
Projekt rozpoczął się 10 listopada i był prowadzony przez miesiąc w 20 łódzkich klubach, pubach i dyskotekach. Ze wszystkich bawiących się, 12.488 włączyło się do akcji, 1.354 z nich zostało tzw. DRIverami, czyli dyżurnymi ruchu imprezowego, którzy zobowiązali się, że nie będą pili alkoholu i odwiozą znajomych samochodem do domu. Ponadto wszyscy uczestnicy akcji za pomocą alkogogli (specjalnie przeznaczonych do testów kierowców okularów) mogli sprawdzić poziom psychofizycznej kondycji człowieka, który wsiada za kierownicę po spożyciu alkoholu.
Według danych Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi (Łódź była pierwszym miastem w Polsce, w którym takie działania były prowadzone) w listopadzie 2006 r. zatrzymano o 35% mniej nietrzeźwych kierowców niż w tym samym okresie w roku ubiegłym.
Z kolei z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że zdaniem 59% respondentów, którzy zetknęli się z akcją, dobrze spełniła ona zadanie uświadamiania osobom pijącym alkohol, iż nie powinni prowadzić pojazdu po jego spożyciu. 75% badanych jako główny przekaz zapamiętało "nie prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu", 10% pomysł tzw. DRIvera, czyli niepijącego kierowcy, który rozwozi znajomych. Wśród badanych 44% przyznało, że DRIverami były osoby z grona znajomych, 19% z grona z rodziny.
|
|
Autor: TNS OBOP/mojeauto.pl |
|
|